“La photographie n’a pas changé depuis son origine, sauf dans son aspect technique – ce qui pour moi ne constitue pas une préoccupation majeure”. Henri Cartier-Bresson, 1980. .

Door haar vroege fascinatie voor beelden en kijken, begon ze te fotograferen met een manuele Nikon camera met standaard lens. Observerend nam ze de wereld waar in stille beelden en deed haar eerste stappen in zwart-wit fotografie. Haar verhuis naar Brussel gaf de aanzet tot een vierjarige opleiding fotografie aan de Academie voor Beeldende Kunsten. Fotograferen werd een passie. Het was een eerste avontuur om kritisch te kijken en te experimenteren met printtechnieken en verschillende cameramodellen.

Een kunstfotograaf introduceerde haar na de studie in het artistieke pictorialisme. Een nieuwe kijkervaring, maar ook andere printmethoden. Het manuele proces werd nog sterker ingezet.
Vertrekkende van de rijke geschiedenis van het pictorialisme, zocht ze naar een hedendaagse toepassing van deze techniek. Het werd haar snel duidelijk dat de techniek veel ervaring en trial en error vraagt. Het eindresultaat is onvoorspelbaar.

Haar interesse gaat verder uit naar totaalconcepten, vertrekkende vanuit sociologische/psychologische thema’s die vertaald worden in een installatie. Naast de inhoud is ook de vorm belangrijk. Niets wordt aan het toeval overgelaten bij het opstellen, behalve de reacties van de kijker/bezoeker.